vad är ord? | s:info | SP | ordbok | prenumerera | humör | besökande ord | secretspot | sök | hjälp | logga in

steinway

3

27 mar 2009 11:12
Det är illa när man glömmer bort varför man hatade 3 så otroligt mycket!
Jag skaffade en gång i min ungdomsvår en 3-telefon och det vara inte annat än problem med dom förbannade fakturorna.
Så nu när de växt till sig lite trodde jag att det skulle blir bättre men ICKE! Nu fick jag två fakturor uppe på varandra varav den ena var en påminnelse för en faktura jag aldrig sett röken av. Och självklart skyller de på posten, men jag tror inte det är postens fel.

När jag hade 3 på min mobil tror jag att jag fick fakturorna i tid typ fyra gånger på två år. Fan att man inte kan avsluta sitt abonnemang innan bindningstiden gått ut. Eller kan man? *ber på mina bara knän att det går*

Dessutom så fungerar inte bajsbredbandet jag har från dom som det ska. Det är bara skit med 3. Usch. Jag har fått ett nytt sim-kort för det slutade fungera, men det får jag säkert i slutändan pröjsa 250 spänn för. Fy fan!

Åh!! är det ingen som vill köpa ett mobilt bredband? Det är rosa och det är ju alltid nått att vara glad över.
Pusha
««[bläddra]»»

Kommentarer


tjernobyl: (30 mar 2009 01:21)
All right, så här är det: 3 (liksom alla andra operatörer) har ingen juridisk skyldighet att skicka ut en faktura överhuvudtaget. Zip. Nada. Tokigt, men så är det. Som kund är man däremot betalningsksyldig oavsett om man får en räkning i brevlådan eller inte. Står i allmänna villkoren, och det godkände du när du tecknade abonnemanget. Det argumentet är rätt svårt att värja sig mot. Det går alltså inte, som exempel, att låta bli att betala räkningen bara för att man inte fått den, och sedan klaga på påminnelseavgifter.

Värt att tänka på är att utskick av pappersfakturor är en TJÄNST som företaget erbjuder, och denna tjänst SKA fungera. Du betalar 19 spänn i månaden för den, right? Det är däremot du som är ansvarig för att adressen som fakturan skickas till är korrekt, und so weiter. Dubbelkolla med 3 att alla adressuppgifter mm. är korrekta, visar det sig att allt stämmer så kräv dem på kreditering av alla de fakturaavgifter som du betalat utan att ha fått fakturorna. Är de bråkiga så ber de dig göra en skriftlig reklamation, snacka med mig i så fall så hjälper jag dig med att skriva den så träffande så möjligt.

Nu, när du säger att du inte fått mer än fyra fakturor vid rätt tidpunkt under två års tid, funderade du aldrig under denna tid på att byta betalningssätt? Autogiro eller e-faktura, eller kanske köra direktbetalning via telefon? Dessutom har du FULL koll på fakturor, betalningar mm. på mitt3.


steinway: (30 mar 2009 08:36)
Hej! Superschysst kommentar. Under de 2 år jag hade tre innan så hade jag inte tillgång till någon dator, så det var inte aktuellt med e-faktura, och autogiro tänkte jag faktiskt inte på, men jag tycker inte riktigt om det, det känns som om man får mindre koll på pengarna och så. Men det kanske bara är nått jag fått för mig.
Nu däremot har jag anmält e-faktura från 3. Och jag försökte verkligen innan att klaga och allt och så, men kundtjänst kommentar var typ, ja det var ju synd, vi får väl hoppas att det fungerar som det ska nästa månad.

Jag visste inte att det var skillnad på skyldigheterna för fakturan beroende om den var på papper eller inte. Innan var den på papper, men jag tycker det är onödigt att ha pappersfaktura när jag har internetbank, så nu är det fixat och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det fungerar. Har aldrig haft några större problem med det innan.

tjernobyl: (30 mar 2009 11:11)
Ah, utan dator blir det ju krångligt. Jag gillar inte heller autogiro, men för de som använder det fungerar det jättebra.

Det är det väldigt få som gör! Hade själv inte haft någon aning om det om jag själv inte tidigare haft det som jobb att kunna sånt här. Man får helt enkelt se det som att man har en skuld till företaget som ska betalas av varje månad, och företaget har ingen skyldighet att säga "hey, nu är det dags för amortering igen". Det förväntas man, juridiskt sett, hålla koll på själv.

Vet att det är en del kunder som haft probs med att aktivera e-faktura. Då gäller det främst att snacka med banken, och inte med 3. De sköter allt de där, det enda som 3 gör är att acceptera bankens efaktura-förfrågan när den kommer. Bara så att du vet vart du skall vända dig om det skulle strula! Hoppas på att allt går smärtfritt.

steinway: (30 mar 2009 20:24)
Tack för hjälpen!

Skriv en kommentar:
Namn:

Kommentar:

Tipsa en vän om detta ord:
Vännens e-postadress:

steinway
728 ord
» Profil
» Hemsida
» Prenumerera
» RSS
» Ge steinway en ros

steinway har skrivit om

Hemligt Livet

steinways senaste Ord

» Hejdå
3 mar 2013 16:12
» sista terminen
16 feb 2013 19:56
» Snö
12 feb 2013 18:13
» Helly Hansen
2 feb 2013 17:54
» Skidjacka
24 jan 2013 23:53
» Ambivalens
15 jan 2013 02:23
» Nytt år
4 jan 2013 17:18
» Nyårsfirandet
28 dec 2012 14:46
» God Jul
23 dec 2012 23:38
» Sjuk
13 dec 2012 13:10
» Avveckling
4 dec 2012 22:30
» jobbiga dagar
27 nov 2012 16:48
» Lördag i solen
24 nov 2012 13:47
» Nödord
21 nov 2012 22:33
» Afternoon tea
11 nov 2012 16:20

Dagens namn: Helga, Olga
:: reklam ::