vad är ord? | s:info | SP | ordbok | prenumerera | humör | besökande ord | secretspot | sök | hjälp | logga in

misan

kan drabba upp till 1 av 10 personer

24 jul 2010 20:53

Mina händer darrar som om jag skulle ha Parkinson eller något. Okej, inte riktigt så illa, men det är väldigt ovant och lite obehagligt därför. Det är en av biverkningarna jag fick av den tredje medicinen, som jag slutade äta för en vecka sedan eftersom den inte verkade hjälpa utan bara gav mig trista biverkningar, och de stannade visst kvar även utan medicinen. Hm.

(Nu var jag tvungen att googla på "Parkinson" och "symptom" för säkerhets skull. Andra symptom: depression - check, minnesproblem - sedan förra sommaren har det hänt något med mitt korttidsminne, alltså: check, sömnstörningar - check, jag sover inte så jättebra nu för tiden, vaknar till flera gånger, hudförändringar - check, min hud är skitkonstig, kliar jag mig lite på armen bara, så får jag världens märken som dröjer innan de försvinner... Men sedan var det ett gäng andra symptom uppräknade som jag inte har och på fass.se står det att man kan få skakningar och hudförändringar som biverkning av den där medicinen, så jag har nog sannolikt inte Parkinson.)

Några riktigt bra dagar i förra veckan fick mig plötsligt att föreställa mig ett liv som frisk, det är ju verkligen på tiden (herregud, sex år vilket slöseri med tid). Men så slog det mig: när jag är frisk, vad ska jag då skylla alla demoner på? För jag är ganska säker på att några kommer att hänga kvar - ungefär som de där biverkningarna. Igår stod jag till exempel över en träff med Lucia och två andra tjejer vi jobbar med, sådär som jag gör ibland för att det tar emot att gå iväg av någon oförklarlig anledning, och än så länge är det liksom okej att skylla på depressionen, men sedan då? "Nä asså, det är ingen fara, jag är bara socialt störd ibland."

Tillbaka till sidans topp
Pusha
««[bläddra]»»

Kommentarer


Aurora: (25 jul 2010 00:38)
Var den tredje medicinen, den som du slutade med, Lyrica?

misan: (25 jul 2010 15:41)
Nej, Lamictal var det.

Skriv en kommentar:
Namn:

Kommentar:

Tipsa en vän om detta ord:
Vännens e-postadress:

misan
852 ord
» Profil
» Prenumerera
» RSS
» Ge misan en ros

misan har skrivit om

familj Högtider Semester Kärlek och Vänskap Personligt Vänskap jul Husdjur Skola och Jobb Träning Sommar Kärlek vänner Livet Resor och Andra länder

misans senaste Ord

» nu flyger jag solo
16 jan 2017 00:48
» 2017
7 jan 2017 02:13
» hejdå 2016
31 dec 2016 16:14
» det var ett tag sedan
6 nov 2016 23:41
» måndagsexemplar
25 jul 2016 21:03
» min version av mindfulness
14 jul 2016 14:58
» nu eller aldrig
2 jul 2016 21:21
» jag drömmer om nätter med dig
24 apr 2016 11:18
» saknad.
17 apr 2016 22:04
» tårar
27 mar 2016 21:55
» det där med morgnar
9 mar 2016 07:05
» första dagen
29 feb 2016 20:47
» stockholm 2.0
28 feb 2016 23:01

Dagens namn: Cecilia, Sissela
:: reklam ::